3.1.2.1 VAL-inleiding
Met Virtual Action Learning kan men zelfstandig interactief en sociaal leren vormgeven.
Hoe doe ik dat?
- U weet dat VAL streeft naar 'samenlerend produceren, gericht op competentie-ontwikkeling'
- U richt zich op kennisverwerving door het laten expliciteren van informatie in een formele omgeving. Daarop voortbouwend richt u zich op competentie-ontwikkeling door het op professionele wijze laten toepassen van kennis in een formele omgeving, zoals een school of werkomgeving. U zorgt voor validatie
- U beseft dat leren dan een proces van gedragsverandering is dat het gevolg is van een betekenisvolle interactie
- U realiseert zich dat de leerinteractie paatsvindt bij het samen produceren van leerproducten
- U zoekt inhoudelijke samenhang vooral in de leerproducten die een relatie hebben met aan (meta)competenties gekoppelde kennisobjecten
- U stimuleert diep leren dat wil zeggen dat de lerende zijn kennis kan expliciteren in een toepassing van een hoger abstractieniveau en/of voor een andere doelgroep
- U gaat ervan uit dat er sprake is van een (virtuele) leervraag die de basis vormt voor een of meer leercycli
- U zorgt voor samenhang tussen alle leeractiviteiten en prestaties door middel van een betekenisvolle dialoog.
Meer weten? Zie VAL