Welkom bezoeker. [ Inloggen ] [ Tekstgrootte A A A | Weergave: Presentatie / Normaal ]
[ Portaal ] [ Sitemap ] [ Zoeken ]

AHMAS

> ahmas > a. educatie > hoofdpagina 
  • Content
  • VETO

A. Educatie

  • A. Onderwijskunde
  • B. Methode
  • C. Opleider
  • D. Ervaringsdesk.
  • E. Studiemodules
  • A. Onderwijskunde
    • 1. Uitgangspunten
    • 1.1 Belang
    • 1.2 Context
    • 1.2.1 Contextuele kennis
    • 1.2.2 Educatiestijl
    • 1.2.3 Pers.waarden
    • 1.3 Cultuur
    • 1.4 Perspectief
    • 1.5 Positie
    • 1.6 Succescriteria
    • 1.7 Wederkerigheid
    • 1.8 Interactiviteit
    • 1.9 Voorwaarden
    • 2. Ordenen
    • 2.1 Begrippen
    • 2.1.1 Kennisuitwisseling
    • 2.1.1.1 Kennis
    • 2.1.1.1 Soorten
    • 2.1.1.1.1 Kennispiramide
    • 2.1.1.1.2 Transformatie
    • 2.1.1.2 Niveaus
    • 2.1.1.2 Onderwijs
    • 2.1.1.2.1 Gradaties
    • 2.1.1.2.2 Leerslagen
    • 2.1.1.3 Lerende
    • 2.1.1.3 Stijlen
    • 2.1.1.3.1 Leerstijlen
    • 2.1.1.3.2 Nw.lerende
    • 2.1.1.3.2.1 Academie
    • 2.1.1.3.2.2 Blokkades
    • 2.1.1.3.2.3 Oplossing
    • 2.1.1.4 Cogn.verwerking
    • 2.1.1.4 Doen (arts)
    • 2.1.2 Kwaliteiten
    • 2.1.2.1 Functionaliteit
    • 2.1.2.1.1 Ontwikkeling
    • 2.1.3 Kwantiteit
    • 2.1.4 Doelen
    • 2.1.4.1 Inst.doelen
    • 2.1.4.1.1 Kwalificeren
    • 2.1.4.1.2 Socialiseren
    • 2.1.4.1.3. Persoonsv.
    • 2.1.4.1.4 Ped.opdracht
    • 2.1.4.1.5 Maats.opdracht
    • 2.1.4.1.6 Opleiden
    • 2.1.5 Kaders
    • 2.1.6 Positie
    • 2.1.8 Voorwaarden
    • 2.2 Modellen
    • 2.3 Theorieen
    • 2.3.1 SDT
    • 2.3.2 CLT
    • 3. Levensloop
    • 4. Historie
    • 4.1 Grondslagen
    • 4.1. Pioniers
    • 4.2 Ontwikkelingen
    • 5. Contrasten
    • 5.1 Didact.vragen
    • 6. Bronnen
    • 6.1 Glossarium
    • Inleiding educatie
    • x.restjes
  • B. Methode
    • 1. Denkwijze
    • 1.1 Hogere doelen
    • 1.1.1 Kwalificeren
    • 1.1.1.1 Beoordelen
    • 1.1.2 Socialiseren
    • 1.1.3 Persoonsvorming
    • 1.1.4 Peda. opdracht
    • 1.1.5 Maatsch. opdracht
    • 2. Modelleringswijze
    • 2.1 Onderwijs inrichten
    • 2.1.01 OW-Context
    • 2.1.02 Doel & Groep
    • 2.1.03 Eindtermen
    • 2.1.03.1 Voorbeelden
    • 2.1.04 Aanbod
    • 2.1.05 Leerstof
    • 2.1.06 Werkvormen
    • 2.1.07 Docent
    • 2.1.08 Organisatie
    • 2.1.09 Toetsing
    • 2.1.10 Evaluatie
    • 2.1.7.1 Uitgangspunten
    • 2.1.7.3 Zinvol geheel
    • 2.1.7.4 Principes
    • 2.2 Leerlandsch.model
    • 2.2.1 Routes
    • 2.2.2 Flexibel
    • 2.2.3 Leermenu
    • 2.2.4 Diversiteit
    • 2.2.5 Zelfstandigheid
    • 2.2.6 Samenhang
    • 2.2.7 Checklist
    • 2.2.8 Voorbeeld
    • 2.2.9 Achtergr.(LL)
    • 2.2.9.1 Elementen
    • 2.2.9.1.1 Basis
    • 2.2.9.1.2 Bruggen
    • 2.2.9.1.3 Polders
    • 2.3 SECI-model
    • 2.4 Nieuwe didactiek
    • 2.4.1 Vrij reizen
    • 2.4.1.1 Organisatie
    • 2.4.2 Makelaar
    • 2.4.3 Toetsen
    • 2.4.4 Werkplekleren
    • 2.4.5 Verb.curriculum
    • 2.4.6 L.arrangement
    • 2.4.6.1 Routes
    • 2.4.6.2 Flexibel
    • 2.4.6.3 Leermenu
    • 2.4.6.4 Diversiteit
    • 2.4.6.5 Zelfstandigheid
    • 2.4.6.6 Onderdelen
    • 2.4.6.7 Checklist
    • 2.4.6.8 Voorbeeld
    • 2.5 Ahmas-model
    • 3. Werkwijze
    • 3.1 Werkvormen
    • 3.1.1 Het 4C/ID
    • 3.1.1.1 Leertaken
    • 3.1.1.2 Onderst.info
    • 3.1.1.3 JIT
    • 3.1.1.4 Deeltaken
    • 3.1.1.5 Praktijk
    • 3.1.2 VAL
    • 3.1.2.1 VAL-inleiding
    • 3.1.3 L.community
    • 3.1.4 Persoonsgericht
    • 3.1.4.1 Coaching
    • 3.1.4.1.1 Coachvragen
    • 3.1.4.2 Intervisie
    • 3.1.4.2.1 Vijf stappen
    • 3.1.4.2.2 Brainstorm
    • 3.1.4.2.3 Roddelen
    • 3.1.4.2.4 Balintmethode
    • 3.1.4.2.5 Successen
    • 3.1.4.3 Supervisie
    • 3.1.4.4 Mentoraat
    • 3.1.4.5 Bildung
    • 3.1.4.6 Werkbegeleiding
    • 3.1.4.7 Beoordelen
    • 3.1.5 Pers.academies
    • 3.1.5.01 Droom
    • 3.1.5.02 Modulair
    • 3.1.5.03 Totaalbeeld
    • 3.1.5.04 Know how
    • 3.1.5.05 Didact.content
    • 3.1.5.06 Zelfonderwijs
    • 3.1.5.07 Presentatie
    • 3.1.5.08 MOOC(s)
    • 3.1.5.09 Narrowcasting
    • 3.1.5.10 Personaliseren
    • 3.1.5.11 Kennisdeling
    • 3.1.5.12 Substitutie
    • 3.1.5.13 Integratie
    • 3.1.5.14 Differentieren
    • 3.1.5.15 Combineren
    • 3.1.5.16 Beeldhouwen
    • 3.1.5.17 Eigen kopie
    • 3.1.6 Opleiden
    • 3.1.6.1 Matching
    • 3.1.6.1.1 Volwassenheid
    • 3.1.6.1.2 Opleidersstijl
    • 3.1.6.2 Teamwerk
    • 3.1.6.2.1 Karakters
    • 3.1.6.2.2 Fasering
    • 3.1.6.3 Intake-gesprek
    • 3.1.6.4 Intro.gesprek
    • 3.1.6.5 Coaching
    • 3.1.6.6 Ontwikkeling
    • 3.1.6.6.1 GROW
    • 3.1.6.7 Gereedschap
    • 3.1.6.8 Verankering
    • 3.1.6.9 Eigen positie
    • 3.1.7 Kenniscreatie
    • 3.1.7.1 Rolinversie
    • 3.1.7.2 E-learning
    • 3.1.7.2.1 Afweging
    • 3.1.7.2.2 Aanpassingen
    • 3.1.7.2.3 Chronologie
    • 3.1.7.3 Best Practices
    • 3.1.7.4 Ervaringsleren
    • 3.17.5 Crea-docenten
    • 3.2 Onderw.vaardigh.
    • 3.2.1 Doc.vaardigh.
    • 3.2.1.1 College
    • 3.2.2 Instruct.vaardigh.
    • 3.2.3 Struct.vaardigh.
    • 3.2.5 Werkplek-leren
    • 3.2.7 VETO-principe
    • 3.3 Technieken
    • 3.3.1 Probleemsturing
    • 4. Beheerwijze
    • 4.1 Org-educ. principes
    • 4.1.1 Onderwijslijnen
    • 4.1.1.1 Conceptueel
    • 4.1.1.2 Trainingslijn
    • 4.1.2 OW-methoden
    • 4.1.3 Modulariteit
    • 4.1.4 Sociale interactie
    • 4.1.4.2 Interactie-model
    • 4.1.5 Leerniveau
    • 5. Ondersteuningswijze
    • 5.1 Klassieke LM
    • 5.2 Moderne LM
    • 5.2 TEC
    • 5.2.1 Leerplatform
    • 5.2.2 Pers.academies
    • 5.2.3 Multifunctionaliteit
    • 5.2.4 Maatwerk
    • 5.3 Crossmediaal
    • 5.4 Portfolio
    • 5.4.1 Beoord.portfolio
    • 5.5 Warming-up
    • 5.6 Onderst.onderwijs
    • 5.7 Checklist
    • Inleiding methode V
  • C. Opleider
    • 1. Strategisch geheel
    • 1.1 Educ.missie
    • 1.2 Educ.visie
    • 1.3 Educ.strategie
    • 1.3.1 Imago&Reputatie
    • 1.3.1.1 Verankering
    • 1.3.1.2 Fasering
    • 1.3.1.3 Gereedschap
    • 1.3.1.4 Intake-gesprek
    • 1.3.1.5 Coaching
    • 1.3.2 Ontwikkeling
    • 1.3.x Leerstijl
    • 1.4 Opleidingsplannen
    • 1.5 Strat.educ.actie
    • 2. Niveau
    • 3. Nevenrollen
    • 4. Ken uzelf
    • 4.1 Educ.stijl
    • 5. Domein
    • 5.1 Doet (arts)
    • 6. Systemische aanpak
    • Inleiding opleider
  • D. Ervaringsdesk.
    • 1. Mindmap
    • 1.1 Kennisintegratie & -differentiatie
    • 2. Contrastbeelden
    • 3. T.H.M.
    • 4. Anderen
    • Inleiding
  • E. Studiemodules
    • 1. Sluiproutes
    • 1.1 Onderwerpen
    • 1.1.1 Beoordelen portfolio
    • 1.1.15 Verantwoordelijken
    • 1.1.x Introductie
    • 1.1.x Overstijgend
    • 1.1.x Voortgangsgesprek
    • 5. Didactische vragen
    • Inleiding