- A. Onderwijskunde
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.2 Context
- 1.2.1 Contextuele kennis
- 1.2.2 Educatiestijl
- 1.2.3 Pers.waarden
- 1.3 Cultuur
- 1.4 Perspectief
- 1.5 Positie
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Voorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Kennisuitwisseling
- 2.1.1.1 Kennis
- 2.1.1.1 Soorten
- 2.1.1.1.1 Kennispiramide
- 2.1.1.1.2 Transformatie
- 2.1.1.2 Niveaus
- 2.1.1.2 Onderwijs
- 2.1.1.2.1 Gradaties
- 2.1.1.2.2 Leerslagen
- 2.1.1.3 Lerende
- 2.1.1.3 Stijlen
- 2.1.1.3.1 Leerstijlen
- 2.1.1.3.2 Nw.lerende
- 2.1.1.3.2.1 Academie
- 2.1.1.3.2.2 Blokkades
- 2.1.1.3.2.3 Oplossing
- 2.1.1.4 Cogn.verwerking
- 2.1.1.4 Doen (arts)
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Functionaliteit
- 2.1.2.1.1 Ontwikkeling
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.4 Doelen
- 2.1.4.1 Inst.doelen
- 2.1.4.1.1 Kwalificeren
- 2.1.4.1.2 Socialiseren
- 2.1.4.1.3. Persoonsv.
- 2.1.4.1.4 Ped.opdracht
- 2.1.4.1.5 Maats.opdracht
- 2.1.4.1.6 Opleiden
- 2.1.5 Kaders
- 2.1.6 Positie
- 2.1.8 Voorwaarden
- 2.2 Modellen
- 2.3 Theorieen
- 2.3.1 SDT
- 2.3.2 CLT
- 3. Levensloop
- 4. Historie
- 4.1 Grondslagen
- 4.1. Pioniers
- 4.2 Ontwikkelingen
- 5. Contrasten
- 5.1 Didact.vragen
- 6. Bronnen
- 6.1 Glossarium
- Inleiding educatie
- x.restjes
- B. Methode
- 1. Denkwijze
- 1.1 Hogere doelen
- 1.1.1 Kwalificeren
- 1.1.1.1 Beoordelen
- 1.1.2 Socialiseren
- 1.1.3 Persoonsvorming
- 1.1.4 Peda. opdracht
- 1.1.5 Maatsch. opdracht
- 2. Modelleringswijze
- 2.1 Onderwijs inrichten
- 2.1.01 OW-Context
- 2.1.02 Doel & Groep
- 2.1.03 Eindtermen
- 2.1.03.1 Voorbeelden
- 2.1.04 Aanbod
- 2.1.05 Leerstof
- 2.1.06 Werkvormen
- 2.1.07 Docent
- 2.1.08 Organisatie
- 2.1.09 Toetsing
- 2.1.10 Evaluatie
- 2.1.7.1 Uitgangspunten
- 2.1.7.3 Zinvol geheel
- 2.1.7.4 Principes
- 2.2 Leerlandsch.model
- 2.2.1 Routes
- 2.2.2 Flexibel
- 2.2.3 Leermenu
- 2.2.4 Diversiteit
- 2.2.5 Zelfstandigheid
- 2.2.6 Samenhang
- 2.2.7 Checklist
- 2.2.8 Voorbeeld
- 2.2.9 Achtergr.(LL)
- 2.2.9.1 Elementen
- 2.2.9.1.1 Basis
- 2.2.9.1.2 Bruggen
- 2.2.9.1.3 Polders
- 2.3 SECI-model
- 2.4 Nieuwe didactiek
- 2.4.1 Vrij reizen
- 2.4.1.1 Organisatie
- 2.4.2 Makelaar
- 2.4.3 Toetsen
- 2.4.4 Werkplekleren
- 2.4.5 Verb.curriculum
- 2.4.6 L.arrangement
- 2.4.6.1 Routes
- 2.4.6.2 Flexibel
- 2.4.6.3 Leermenu
- 2.4.6.4 Diversiteit
- 2.4.6.5 Zelfstandigheid
- 2.4.6.6 Onderdelen
- 2.4.6.7 Leerstijl
- 2.4.6.8 Checklist
- 2.4.6.9 Voorbeeld
- 2.5 Ahmas-model
- 3. Werkwijze
- 3.1 Werkvormen
- 3.1.1 Het 4C/ID
- 3.1.1.1 Leertaken
- 3.1.1.2 Onderst.info
- 3.1.1.3 JIT
- 3.1.1.4 Deeltaken
- 3.1.1.5 Praktijk
- 3.1.2 VAL
- 3.1.2.1 VAL-inleiding
- 3.1.3 L.community
- 3.1.4 Persoonsgericht
- 3.1.4.1 Coaching
- 3.1.4.1.1 Coachvragen
- 3.1.4.2 Intervisie
- 3.1.4.2.1 Vijf stappen
- 3.1.4.2.2 Brainstorm
- 3.1.4.2.3 Roddelen
- 3.1.4.2.4 Balintmethode
- 3.1.4.2.5 Successen
- 3.1.4.3 Supervisie
- 3.1.4.4 Mentoraat
- 3.1.4.5 Bildung
- 3.1.4.6 Werkbegeleiding
- 3.1.4.7 Beoordelen
- 3.1.5 Pers.academies
- 3.1.5.01 Droom
- 3.1.5.02 Modulair
- 3.1.5.03 Totaalbeeld
- 3.1.5.04 Know how
- 3.1.5.05 Didact.content
- 3.1.5.06 Zelfonderwijs
- 3.1.5.07 Presentatie
- 3.1.5.08 MOOC(s)
- 3.1.5.09 Narrowcasting
- 3.1.5.10 Personaliseren
- 3.1.5.11 Kennisdeling
- 3.1.5.12 Substitutie
- 3.1.5.13 Integratie
- 3.1.5.14 Differentieren
- 3.1.5.15 Combineren
- 3.1.5.16 Beeldhouwen
- 3.1.5.17 Eigen kopie
- 3.1.6 Opleiden
- 3.1.6.1 Matching
- 3.1.6.1.1 Volwassenheid
- 3.1.6.1.2 Opleidersstijl
- 3.1.6.2 Teamwerk
- 3.1.6.2.1 Karakters
- 3.1.6.2.2 Fasering
- 3.1.6.3 Intake-gesprek
- 3.1.6.4 Intro.gesprek
- 3.1.6.5 Coaching
- 3.1.6.6 Ontwikkeling
- 3.1.6.6.1 GROW
- 3.1.6.7 Gereedschap
- 3.1.6.8 Verankering
- 3.1.6.9 Eigen positie
- 3.1.7 Kenniscreatie
- 3.1.7.1 Rolinversie
- 3.1.7.2 E-learning
- 3.1.7.2.1 Afweging
- 3.1.7.2.2 Aanpassingen
- 3.1.7.2.3 Chronologie
- 3.1.7.3 Best Practices
- 3.1.7.4 Ervaringsleren
- 3.17.5 Crea-docenten
- 3.2 Onderw.vaardigh.
- 3.2.1 Doc.vaardigh.
- 3.2.1.1 College
- 3.2.2 Instruct.vaardigh.
- 3.2.3 Struct.vaardigh.
- 3.2.5 Werkplek-leren
- 3.2.7 VETO-principe
- 3.3 Technieken
- 3.3.1 Probleemsturing
- 4. Beheerwijze
- 4.1 Org-educ. principes
- 4.1.1 Onderwijslijnen
- 4.1.1.1 Conceptueel
- 4.1.1.2 Trainingslijn
- 4.1.2 OW-methoden
- 4.1.3 Modulariteit
- 4.1.4 Sociale interactie
- 4.1.4.2 Interactie-model
- 4.1.5 Leerniveau
- 5. Ondersteuningswijze
- 5.1 Klassieke LM
- 5.2 Moderne LM
- 5.2 TEC
- 5.2.1 Leerplatform
- 5.2.2 Pers.academies
- 5.2.3 Multifunctionaliteit
- 5.2.4 Maatwerk
- 5.3 Crossmediaal
- 5.4 Portfolio
- 5.4.1 Beoord.portfolio
- 5.5 Warming-up
- 5.6 Onderst.onderwijs
- 5.7 Checklist
- Inleiding methode V
- C. Opleider
- 1. Strategisch geheel
- 1.1 Educ.missie
- 1.2 Educ.visie
- 1.3 Educ.strategie
- 1.3.1 LL.ontwikkeling
- 1.3.2 Lerende org.
- 1.4 Meta-educ.plannen
- 1.5 Meta-educ.actie
- 1.5.1 Verankering
- 1.5.2 Soc.fasering
- 1.5.2.1 Leermeester
- 1.5.3 Gereedschap
- 1.5.4 Intake-gesprek
- 1.5.5 Coaching
- 2. Niveau
- 3. Nevenrollen
- 4. Ken uzelf
- 5. Domein
- 5.1 Doet (arts)
- 6. Systemische aanpak
- Inleiding opleider
- D. Ervaringsdesk.
- E. Studiemodules