5.7 Checklist
Didactische checklist
U checkt op een heldere introductie
- De leerdoelen van de module worden vermeld
- De leerdoelen zijn helder gesteld
- Er wordt een link gelegd met de voorkennis van de gebruiker
- Er wordt instructie gegeven over de bediening van het programma
U checkt op een stimulerende opzet
- De opzet van de module houdt je geinteresseerd en nieuwsgierig
- De module is uitdagend voor de doelgroep
- De module geeft je het gevoel dat je vooruitgang boekt en doelen haalt
- Het programma daagt deelnemers uit tot actief leren, het vraagt eigen inbreng
U checkt op meerwaarde
- Het behalen van de doelen kan via de module beter dan via andere leerwegen
U checkt op controle
- De module biedt de mogelijkheid om op eigen initiatief stukken over te slaan
- De module leidt je op logische wijze stap voor stap door de stof
- Je kunt zelf je eigen weg door de lesstof bepalen
- De module onthoudt waar je je was gebleven wanneer je voortijdig het programma stopt.
U checkt op relevantie
- De opdrachten zijn relevant voor het behalen van de doelen van het programma
U checkt op haalbaarheid
- Uitvoering van de educatieve activiteiten is haalbaar met de beschikbare bronnen
- Uitvoering is haalbaar binnen de beperkte tijd waar deelnemers over beschikken
U checkt op feedback
- De deelnemer ontvangt feedback
- De feedback is inhoudelijk en vertelt waarom iets goed of fout is
- De deelnemer krijgt feedback bij foute invoer
U checkt op (zelf)toetsing
- Het programma biedt mogelijkheden om te toetsen of de doelen zijn behaald of geeft suggesties hoe dit zelf te organiseren.
Meer weten? Zie Ondersteuningswijze