Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
a. educatie
>
ahmas
>
b. methode
>
3.2.7 veto-principe
Content
A. Educatie
A. Onderwijskunde
B. Methode
Inleiding methode
1. Denkwijze
1.1 Hogere doelen
1.1.1 Kwalificeren
1.1.1.1 Beoordelen
1.1.2 Socialiseren
1.1.3 Persoonsvorming
1.1.4 Peda. opdracht
1.1.5 Maatsch. opdracht
2. Modelleringswijze
2.1 Onderwijs inrichten
2.1.01 OW-Context
2.1.02 Doel & Groep
2.1.03 Eindtermen
2.1.03.1 Voorbeelden
2.1.04 Aanbod
2.1.05 Leerstof
2.1.06 Werkvormen
2.1.07 Docent
2.1.08 Organisatie
2.1.09 Toetsing
2.1.10 Evaluatie
2.1.7.1 Uitgangspunten
2.1.7.3 Zinvol geheel
2.1.7.4 Principes
2.2 Leerlandsch.model
2.2.1 Routes
2.2.2 Flexibel
2.2.3 Leermenu
2.2.4 Diversiteit
2.2.5 Zelfstandigheid
2.2.6 Samenhang
2.2.7 Checklist
2.2.8 Voorbeeld
2.2.9 Achtergr.(LL)
2.2.9.1 Elementen
2.2.9.1.1 Basis
2.2.9.1.2 Bruggen
2.2.9.1.3 Polders
2.3 SECI-model
2.4 Nieuwe didactiek
2.4.1 Vrij reizen
2.4.1.1 Organisatie
2.4.2 Makelaar
2.4.3 Toetsen
2.4.4 Werkplekleren
2.4.5 Verb.curriculum
2.4.6 L.arrangement
2.4.6.1 Routes
2.4.6.2 Flexibel
2.4.6.3 Leermenu
2.4.6.4 Diversiteit
2.4.6.5 Zelfstandigheid
2.4.6.6 Onderdelen
2.4.6.8 Checklist
2.4.6.9 Voorbeeld
2.5 Ahmas-model
3. Werkwijze
3.1 Werkvormen
3.1.1 Het 4C/ID
3.1.1.1 Leertaken
3.1.1.2 Onderst.info
3.1.1.3 JIT
3.1.1.4 Deeltaken
3.1.1.5 Praktijk
3.1.2 VAL
3.1.2.1 VAL-inleiding
3.1.3 L.community
3.1.4 Persoonsgericht
3.1.4.1 Coaching
3.1.4.1.1 Coachvragen
3.1.4.2 Intervisie
3.1.4.2.1 Vijf stappen
3.1.4.2.2 Brainstorm
3.1.4.2.3 Roddelen
3.1.4.2.4 Balintmethode
3.1.4.2.5 Successen
3.1.4.3 Supervisie
3.1.4.4 Mentoraat
3.1.4.5 Bildung
3.1.4.6 Werkbegeleiding
3.1.4.7 Beoordelen
3.1.5 Pers.academies
3.1.5.01 Droom
3.1.5.02 Modulair
3.1.5.03 Totaalbeeld
3.1.5.04 Know how
3.1.5.05 Didact.content
3.1.5.06 Zelfonderwijs
3.1.5.07 Presentatie
3.1.5.08 MOOC(s)
3.1.5.09 Narrowcasting
3.1.5.10 Personaliseren
3.1.5.11 Kennisdeling
3.1.5.12 Substitutie
3.1.5.13 Integratie
3.1.5.14 Differentieren
3.1.5.15 Combineren
3.1.5.16 Beeldhouwen
3.1.5.17 Eigen kopie
3.1.6 Opleiden
3.1.6.1 Matching
3.1.6.1.1 Volwassenheid
3.1.6.1.2 Opleidersstijl
3.1.6.2 Teamwerk
3.1.6.2.1 Karakters
3.1.6.2.2 Fasering
3.1.6.3 Intake-gesprek
3.1.6.4 Intro.gesprek
3.1.6.5 Coaching
3.1.6.6 Ontwikkeling
3.1.6.6.1 GROW
3.1.6.7 Gereedschap
3.1.6.8 Verankering
3.1.6.9 Eigen positie
3.1.7 Kenniscreatie
3.1.7.1 Rolinversie
3.1.7.2 E-learning
3.1.7.2.1 Afweging
3.1.7.2.2 Aanpassingen
3.1.7.2.3 Chronologie
3.1.7.3 Best Practices
3.1.7.4 Ervaringsleren
3.17.5 Crea-docenten
3.2 Onderw.vaardigh.
3.2.1 Doc.vaardigh.
3.2.1.1 College
3.2.2 Instruct.vaardigh.
3.2.3 Struct.vaardigh.
3.2.5 Werkplek-leren
3.2.7 VETO-principe
3.3 Technieken
3.3.1 Probleemsturing
4. Beheerwijze
4.1 Org-educ. principes
4.1.1 Onderwijslijnen
4.1.1.1 Conceptueel
4.1.1.2 Trainingslijn
4.1.2 OW-methoden
4.1.3 Modulariteit
4.1.4 Sociale interactie
4.1.4.2 Interactie-model
4.1.5 Leerniveau
5. Ondersteuningswijze
5.1 Klassieke LM
5.2 Moderne LM
5.2 TEC
5.2.1 Leerplatform
5.2.2 Pers.academies
5.2.3 Multifunctionaliteit
5.2.4 Maatwerk
5.3 Crossmediaal
5.4 Portfolio
5.4.1 Beoord.portfolio
5.5 Warming-up
5.6 Onderst.onderwijs
5.7 Checklist
C. Opleider
D. Ervaringsdesk.
E. Studiemodules
3.2.7 VETO-principe
VETO is een
acroniem
dat staat voor:
Voorbeelden
Essayvragen
Toetsen
Overdenkingen.
Meer weten? Zie
Vaardigheden